Superbowl 2015 – Teasere înainte de marele joc
Anul acesta, Superbowl, acest festival de publicitate sub pretextul unui joc de fotbal american, are loc pe 1 februarie. Ca idee, spoturile de 30 de secunde costă 4.5 milioane de dolari, asta fără costurile de producție. Cu 500 000 de dolari mai mult ca anul trecut. De aceea, brandurile încearcă să capitalizeze și extra pe social media. Momentan au apărut câteva teasere.
Update:
Vor avea reclame care încă nu au apărut: Discover, Fiat Chrystler, Nationwide și Northrop Grumman.
Wix
Esurance
Skechers:
McDonalds – Ca și Coca-Cola, McDonalds atinge un punct sensibil al emoțiilor umane anunțând campania de Valentine’s Day.
Avocados from Mexico – este una dintre cele mai haioase. Cred că va avea succes!
Weather Tech mizează pe informare:
Skittles l-a convins pe Marshawn Lynch să vorbească la o conferință de presă. (E cunoscut ca fiind ursuz, a luat mai multe amenzi pentru că a refuzat să vorbească. Ultima oară a răspuns la toate întrebările cu ”Sunt aici ca să nu iau amendă”).
American Family Insurance are o campanie numită #DreamFearlessly, imaginea sa fiind Jennifer Hudson.
Valeant Pharmaceuticals International are un spot despre ciuperca piciorului. E un subiect delicat, de văzut ce iese.
Operatorul de telefonie mobilă Sprint are de oferit niște scuze competitorilor. Și a plătit deja 4.5 milioane de dolari ca să o facă cum trebuie… Cel puțin așa spune teaserul.
Mountain Dew
UCool
Mophie – un brand de carcase care încarcă telefoanele – Aceeași agenție care a făcut reclama Volkswagen ”The Force”: multă imaginație with a twist simpatic la final.
Always face o mișcare îndrăzneață și pune spotul #likeagirl în SuperBowl
Apilicația GrubHub – Click. Click. Yuck.
Snickers – a revenit cu spotul din The Brady Bunch. E haios
Un teaser de la Squarespace cu Jeff Bridges
Budweisser n-a rezistat tentației de a face un sequell spotului cu cățel. Puppy Love reloaded.
GoDaddy a retras spotul după ce a primit reacții negative de la iubitorii de animale. Spotul schimba povestea celor de la Budweisser: cățelul pierdut se întoarce acasă, însă stăpânii se bucură de reîntoarcere deoarece voiau să-l vândă pe un site cu domeniu de la GoDaddy.
Și Kia a dezvăluit reclama cu preferatul meu dintre Bonds. Și e frumos. Spotul.
Newcastle Brown Ale (despre care am scris mai jos) a strâns până la urmă 37 de branduri pentru reclama de SuperBowl. A ieșit… vedeți și dumneavoastră.
Mercedes a dezvăluit spotul întreg.
T-Mobile – Kim Kardashian se ia la mișto. Poate ei apreciază mai mult…
O campanie socială a celor de la NFL care este inspirată după un caz real de violență domestică. E destul de puternică…
BMW – leagă apariția noului i3 de o idee măreață care va schimba lumea, așa cum este internetul. Meh.
Volvo
Nu are un spot în cadrul meciului, dar s-a prins de la Newcastle că nu e nevoie să fii la TV ca să fii în Superbowl. De aceea, a venit cu această idee de deturnare a conversației chiar în timp ce concurența rulează spoturile pe care au plătit bani grei. Ideea mi se pare foarte tare: cei care știu de campania aceasta vor asocia fiecare spot al concurenței cu Volvo, pentru că li se cere să trimită tweeturi care să nominalizeze cui ar oferi un Volvo nou nouț chiar în timp ce rulează reclamele lor. Toți cei 11 anunțați.
Coca Cola – are un hashtag interesant #makeithappy și adresează o problemă a internetului: cyberbulling (violența verbală pe internet). Tema este de foarte mare actualitate și mi se pare foarte frumos că au campanii de educație inspirate de experiențe cu care toți ne confruntăm într-un fel sau altul. Anul trecut, subiectul a fost multiculturalitatea. În spiritul brandului, optimismul este la loc de cinste.
În SUA mai ales (dar cred că și la noi ar trebui) comportamentele negative pe internet au devenit subiect de dezbatere din ce în ce mai dese și mai serioase. Săptămâna trecută, într-o discuție live cu vedete YouTube, președintele Obama spunea că a avut grupuri de lucru la Casa Albă pe această temă.
În plus, va avea și 4 spoturi mai lungi care vor rula doar online. Primul este acesta.
KIA va avea un spot cu Pierce Brosnan
Începem cu Newcastle Brown Ale, brandul de bere bere care anul trecut a făcut un spot despre cum NU este la Superbowl din lipsă de bani, spot care a fost viral ca și cum a făcut-o. De fapt, a iscat atât de multă conversație încât, pentru două zile, a fost subiectul preferat pe Facebook, chiar peste finala propriu-zisă.
Anul acesta zice că a cumpărat spațiu, dar nu și-l permite, așa că face un apel la branduri mai mici să împartă costurile. Campania are, în mare, aceeași idee, se găsește aici. Mie îmi place cum reușește să atragă atenția și nu se ia în serios, reușind astfel să deturneze conversația spre brandul lor.
Mercedez-Benz – îmi păstrez curiozitatea, dar… animăluțe animate, Mercedes?
Dove Men plus Care – reciclează o reclamă de la Ziua Tatălui. Nu înțeleg de ce vor să smulgă lacrimi băieților care se simt bine la meci.
Bud Light
Budweiser face o continuare la Puppy Love, iar teaserul lor e un Gif. Același cățel adorabil, de data asta s-a pierdut. Totuși nu înțeleg de ce vrea o bere să fie atât de tandră și de siropoasă…
Păcat că și GoDaddy va avea un spot tot cu un Golden Retriever… Al lor pare mai mic, poate mizează pe asta.
Lexus
Și Nissan se adresează taților cu hashtag-ul #withdad. Teaserul lor e făcut de 7 YouTuberi care încălzesc conversația înainte de meci.
Roman Atwood, Action Movie Kid, Dude Perfect, Jabbawockeez – sunt o parte dintre aceste vedete YouTube. Îi știți?
Toyota
Deși teaserul inițial era tot cu tătici. Poate s-au răzgândit, nu prea am înțeles.
Skittles
Snickers se folosesc de sloganul lor ”Nu ești tu când ți-e foame” și o arată pe Marcia din The Brady Bunch care sigur nu e ea însăși, ci Danny Trejo. Au făcut și un concurs în social media: dacă teaserul va strânge peste 2,5 milioane de share-uri, like-uri și RT, Snickers va arata întregul spot înainte de eveniment.
Nu-mi place mecanismul, e cam cerșeală și cred că nu era nevoie.
Și Friskies intră în joaca SuperBowl cu reclama făcută de BuzzFeed – Dear Kitten, dar varianta adaptată evenimentului. Simpatică. Va avea 60 de secunde, dar spotul complet e acesta:
O companie de asigurări – Nationwide – ne-o prezintă pe Mindy cea Invizibilă:
Ultimele, dar nu cele din urmă, aceaste reclame de mare finețe în 2015… oau. Take that Always, Dove și care mai militați pentru spoturi demne cu femei și renunțarea la clișee sexiste!
Carl’s Jr.
Victoria’s Secret
Update:
Spotul care va rula de fapt e atât de… neinteresant.
Mie nu-mi place. Deloc.
Mai sunt spoturi anunțate, dar care nu au apărut încă: Weight Watchers, Doritos, Loctite și altele.
Pepsi nu va avea spoturi în timpul jocului, dar va păstra sponsorizarea showului de la pauză. Anul acesta este rândul lui Katie Perry să facă halftime show.
Această listă se va mai completa pe parcurs, iar după Superbowl facem lista cu toate.
Foto: Superbowl by Shutterstock
Tweet
Skittles are doua (search for „Skittles Super Bowl Tailgate”).
David Linch is somebody else
Ups Multumesc, am corectat!
Pingback: Când m-apucă plânsul #1 | Gabriela Deleanu