La piața de căsătorii stătea o femeie de 25 de ani
Pentru cultura chineză, în epoca tehnologiei și a egalității între sexe, diferențele între generații sunt foarte adânci. În orașele mari, femeile își gustă independența și-și trăiesc viața conform mentalităților globale, mai curând vestice, greu de înțeles pentru părinții lor, înlocuind goana după căsnicie cu cea pentru educație, carieră și îndeplinirea scopurilor proprii.
Fetele chineze sunt încurajate de mici spre a-și găsi un soț, ca un scop final al existenței lor: să fie soțiile cuiva, apoi mame și bunici, adică o societate patriarhală, foarte strictă și din păcate, lipsită de înțelegere pentru capacitatea fetelor de a deveni și altceva sau de a se bucura pur și simplu de viața pe care și-au construit-o, în așteptarea iubirii, nu a partenerului ”potrivit.”
Până de foarte curând, în China se practica pețitul, cu termen de valabilitate – până la 25 de ani, fetele sunt bune de măritat, după această vârstă sunt considerate ”leftover women”, în traducere liberă… resturi. Există chiar și o piață de căsătorii, un soi de site matrimonial offline, unde părinții postează anunțuri despre copii lor: câți ani au, ce zestre, ce greutate etc și apoi fac ”browsing” pentru a găsi perechea care li se pare potrivită. Un fel de Tinder, dar făcut de părinți… Femeile de peste 25 de ani nu prea mai au ce căuta acolo, ele devin ostracizate, ridiculizate, iar părinții le tratează foarte urât, sunt șantajate emoțional și probabil chinuite de presiunea socială toată viața.
De aceea, reclama brandului pentru îngrijire a pielii SK-II mi s-a părut foarte curajoasă: în China e tabu să vorbești despre așa ceva, dar probabil că extrem de multe femei vor fi profund atinse de subiectul ei, ceea ce va atrage simpatia către brand, respectiv vânzări mai mari.
Este și emoționantă, poți să înțelegi lupta pe care o duc tinerele femei chineze, presiunea este aproape palpabilă.
SK-II schimbă piața de căsătorii într-un manifest al independenței și împăcării cu sine a acestor fete de peste 25 de ani, așa-numitele ”resturi”, fete bătrâne etc. (Doamne, ce urât sună, și-n română și-n engleză!).
Nu știm până la final cum arată produsele acestui brand și nici nu au pretenția că ”fetele bătrâne” rămân frumoase cu cremele lor. E un mesaj dedicat femeilor de la un brand care li se adresează, iar acest lucru se va întoarce înzecit la ei.
Foto: Single by Shutterstock
Tweet
Fara sa am ceva cu brandul in cauza, dimpotriva, imi exprim nedumerirea fata de tolerarea unei astfel de campanii. Stiu ca guvernul comunist din China nu prea vede cu ochi buni schimbarea mentalitatii in aceasta tara. Nu ca mi-as dori asta, dar prevad o interzicere a acestei reclame cat de curand. Nu stiu daca si interzicerea, per total, a brandului, dar interzicerea reclamei aproape sigur.
Lol, exagerezi. Lupta cu niste mentalitati, nu cu statul. Statul comunist permite femeilor sa isi vada de educatie si cariera, aici e vorba de cutume invechite. SK-II e un brand de lux, cremele costa peste 50 de dolari, tot ce o sa se intample e ca o sa isi vanda stocurile mai repede si o sa ajute statul chinez cu taxe si impozite pentru export 😉
Si mai cred ca tu confunzi China cu Coreea de Nord