shutterstock_167734952

PR de linie aeriană să nu fii zilele astea

Dincolo de tragedia dispariției zborului 370 al Malaysia Airlines care a trecut deja de mult de bad PR, săptămâna a început destul de ciudat pentru cei care se ocupă de comunicarea online a unor linii aeriene, în particular de cea pe Twitter.

Începem cu una light:

Duminică seară, o adolescentă olandeză ”Sarah” a trimis un Tweet către American Airlines: ”bună, numele meu este Ibrahim și sunt din Afganistan. Fac parte din Al Qaida și pe 1 iunie o sa fac ceva foarte mare pa.” Imediat după, contul a devenit privat și a insistat că totul e o glumă, speriată, iar apoi a fost puțin arestată în Rotterdam după ce American Airlines i-a raportat ip-ul autorităților. Ca la carte, nu?

Doar că, în urma acestei întâmplări care ar fi trebuit să sperie eventualele farse de acest gen, American Airlines s-a trezit cu o avalanșă de tweeturi despre bombe și alte amenințări de la troli care au deturnat situația (see what I did there?) și au stricat feedback-ul real pe care îl primesc companiile de la călători și invers. Vă puteți imagina, desigur, că toate acele tweeturi vor avea același tratament ca Sarah și câțiva oameni au muncit fără întrerupere să identifice toți glumeții psihopați ai planetei care nu și-au dat seama ce greutate are orice amenințare despre terorism în zilele noastre.

Cred că, dintre toți, puștiul ăsta scapă:

Cea heavy vine de la US Airlines și e, probabil, cea mai mare gafă de Twitter din istorie. Până acum.

Userul @ElleRafter a trimis un feedback legat de o întârziere a unui zbor, i s-a răspuns cu scuze destul de târziu și ea a revenit cu încă o acuză, moment în care a primit de la US Airlines un tweet care spunea așa: ”We welcome feedback, Elle. If your travel is complete, you can detail it here for review and follow-up” și atașată o fotografie… pe care nu pot nici s-o numesc pornografică pentru că ar fi un termen blând. Să spunem doar că a fost o aterizare forțată într-o zonă neamenajată 😀

Desigur, cum era de așteptat, cineva a fost dat afară cu cântec, internetul a vuit semi-șocat, semi-amuzat și compania a șters tweetul (după o oră) și și-a cerut scuze tuturor celor care au văzut imaginea. Problema e că în acea oră s-au dat foarte multe retweeturi și ce s-a văzut, nu mai poate fi uitat și nici șters de peste tot. Cam cât de proastă să fie ziua acelei persoane care a primit primul telefon și n-avea parola de la Twitter?

La final, ca să nu credeți că totul e sumbru și de prost gust, ar mai fi însoțitoarea de zbor Martha Cobb de la Southwest Airlines care face din speechul acela plictisitor despre siguranță un show de stand-up comedy.

Dacă mă întrebați pe mine, nu sunt extrem de încântată să știu că personalul se ține de glume în ceea ce privește siguranța. Poate erau oameni care n-au mai zburat (vedeți mămăițele Vodafone) și n-au reușit să fie atenți la indicațiile ”pe bune” și nici nu cred că sunt foarte reușite. Pe de altă parte, a devenit viral și oamenii par să fie destul de mari fani ai Marthei care își trăiește binemeritatele momente de glorie probabil pe la Ellen Show și alte asemenea.

Altfel, am și eu o supărare dacă tot suntem pe subiect. Pe 8 iunie aveam un zbor dimineața devreme la Praga cu Czech Airlines. Mă aștepta un city break de 3 zile în care aveam plănuite niște plimbări, niște beri, niște liniște departe de casă, de toți și toate. 3 zile e puțin oricum, dar era un mic antrenament pentru o vară frumoasă. Eram încântată până când Czech mi-a trimis mail anunțându-mă că mi s-a amânat zborul: de la 7 dimineața la 10. SEARA! Așa că merg să dorm puțin la Praga, pentru că tocmai mi s-a tăiat o zi intreagă din cele 3. Le-am scris pe Twitter. Acum, în lumina celor de mai sus, mă bucur că nu mi-au răspuns, dar tot sunt supărată.

UPDATE: Am sunat la ei si era vorba de zborul de întoarcere, adică stau mai mult, nu mai puțin. Yay! 😀 Nu mai sunt supărată deloc!

Foto: Airline by Shutterstock


  3 Comentarii

  1. Cristna   •  

    Draga mea, amanarea aceea nu tb sa o accepti! Poti sa ii suni – tu sau agentul , daca ai cumparat prin agentie – sa le explici ca NU, nu e ok sa zbori la ora aceea si sa gaseasca alternativa. Eu ca si agent fac destul de des chestii de astea si dupa „negocieri” vor ceda. Daca nu au alt zbor in aceea zi, poti sa vezi cu o zi inainte ce le-a ramas.

    Apoi, tipa mi s-a parut super mega funny! Bine, zbor relativ des asa ca stiu pe derost tot warningul ala si cred ca stii ca NIMENI nu e tocmai atent la ele. Sigur, din instinct ma uit dupa prima iesire de urgenta de langa mine dar mereu stau in spatele aripilor, deci aceea va fi la cateva randuri in fata mea.

    Noi mergem la Bratislava in Mai, cu trenul. Zbor abia in Septembrie (probabil Vueling ca au pret bun pe o ruta ce imi trebuie)

    • Claudia   •     Author

      Multumesc mult, Cristina, sa stii ca le-am trimis un mail (n-a fost prin agentie, ci direct) si le-am spus ca motivul pentru care am rezervat acel zbor a fost tocmai pentru ca era atat de devreme si sa gaseasca o alternativa. Cu o zi inainte e destul de greu ca nu stiu daca mai putem prelungi cazarea sau daca putem pleca, dar sa vedem ce variante ne dau.

      Multumesc din nou pentru sugestie!

  2. Petru   •  

    Eu aveam un zbor cu Wizz Bucuresti-Barcelona pentru un trip ce ar fi tinut 5 zile. Era obligatoriu ca eu sa ajung in ziua aceea de vineri, altfel as fi pierdut o zi de curs platita. Wizz m-a anuntat cu o saptamana inainte ca s-a ANULAT zborul de la Bucuresti si ca a fost mutata plecarea la TIMISOARA! Aceeasi zi, alta ora. Asa ca am stat vreo 12 ore in tren pana la Timisoara ca sa stau apoi alte 2 ore si ceva in avion, ca apoi sa mai petrec alte 3-4 ore in escala prin Italia ca sa ajung in acea vineri la Barcelona. Yey!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *