Natura ne vorbește prin 8 actori
Că tot ne bate primăvara în geam, vă supun atenției una dintre cele mai emoționante campanii pe care le-am văzut până acum anul acesta, o campanie cu adevărat importantă, pentru un brand care ne privește pe noi toți: Pâmântul.
Conservation International atrage atenția asupra faptului că natura nu are nevoie de oameni, ci oamenii au nevoie de natură prin intermediul a opt mini filme narate de unii dintre cei mai iubiți actori ai lumii, ale căror voci sunt foarte recunoscibile și, în același timp, foarte puternice. Puțin arogantă, destul de amenințătoare, total nepăsătoare pentru consecințe – așa îți poate da senzația că vrea să transmită natura prin cele 8 fețe interconectate, dar când stai să te gândești… noi am fost așa pentru că ne-am gândit că totul se învârte în jurul nostru și suntem stăpâni peste tot ce mișcă. Ori toate (sau oricare dintre) elementele naturii ne pot extermina dacă le sunt distruse iremediabil legăturile și echilibrul.
V-aș recomanda să le vedeți în ordine, pe toate și să vă analizați reacția la final.
Au răspuns da invitației și îți vor da fiori:
Julia Roberts – Mama Natură
Harrison Ford – Oceanul
Kevin Spacey – Pădurea tropicală
(evident, în vocea și atitudinea lui Frank Underwood)
Eduard Norton – Solul
(Din Birdman, din Fight Club)
Penelope Cruz – Apa
Robert Redford – Pădurea Redwood
Ian Somerhalder – Reciful de Corali
(Din Vampire Diaries)
<
Lupita Nyong’o – Floare
Tweet
E laudabila initiativa. Cel mai mult m-a emotionat Eduard Norton cu Solul. Important este sa ajunga acest mesaj la urechile cui trebuie.
Cui trebuie?
Mi se pare ca fiecare dintre noi trebuie sa cerem, sa participam si sa respectam natura, nu?
Daca prin „cui trebuie” ne referim la directorii generali ai unor mega-corporatii precum ExxonMobil sau Chevron, este foarte probabil ca aceste clipuri sa fi rulat deja prin vreo sedinta de consiliu.
Dupa cateva secunde, insa, cu totii au cascat a plictiseala si au intrebat „Ok, si cum arata ultimul raport de vanzari?”
Ma indoiesc si fac pariu cu tine pe ce vrei ca prima parte a conversatiei de la Chevron nu a existat. E vorba de ce putem face fiecare dintre noi, selectarea deseurilor si reciclarea, economie la apa, energie, surse ecologice de incalzire sau alimentare etc.
„Cui trebuie” e fiecare dintre noi. Prin folosirea cu înțelepciune a resurselor de care dispunem, am contribui la păstrarea planetei într-o stare cât mai bună. Până să ne gândim la corporații de felul Exxon sau Chevron, e simplu să nu lăsăm apa să curgă la robinet când nu avem nevoie de ea, să stingem lumina când nu ne trebuie, să nu aruncăm resturi pe unde apucăm, să nu risipim mâncarea. E un pas mic de tot, dar câteva milioane de astfel de pași ai câtorva milioane de oameni de pe pământ vor contribui astfel la păstrarea resurselor.
Mi-ai citit gandurile, Liliana!