Cum gestionăm criza?
De curând am avut o conversație despre PR-ul de criză cu cineva și căzusem de acord că la noi nu se vorbește despre asta aproape deloc. Discutăm despre creativitate în PR, ceea ce este foarte bine, despre informații transmise corect și presupunem că totul va fi bine. Dar uneori produsul sau managementul mai dă chix, apare de undeva o criză – cu o bază reală sau nu, o reputație construită în luni grele de muncă poate să se năruie într-o zi iremediabil. M-am surprins și pe mine de multe ori având preconcepții despre anumite branduri pentru că am auzit, la un moment dat, de o criză, de o informație mai mult sau mai puțin corectă care s-a propagat și s-a distorsionat enorm, făcându-l necredibil. Să spunem că eu sunt un consumator avizat și prefer să citesc din mai multe surse până să îmi fac o părere finală, dar în general nu avem timp pentru investigații personale. Așadar, cum se gestionează o situație de criză?
Am primit cu entuziasm vestea despre conferința CRISISPEDIA din Bucureşti pe 29 şi 30 septembrie care are ca speakeri doi comunicatori de talie internaţională, specializaţi în situaţii de criză Neil Chapman (SUA) şi Dimitri Schildmeijer (Olanda). Vor vorbi despre crize majore: explozia Deepwater Horizon din Golful Mexic, reacţiile autorităţilor americane după uraganul Katrina, gestionarea comunicării după atacurile din 11 septembrie sunt doar câteva exemple de cazuri în care cei doi experţi au fost implicaţi de-a lungul timpului.
În cadrul conferinţei din 29 septembrie de la World Trade Center, vor fi analizate studii de caz din întreaga lume, punând accent pe strategiile de comunicare folosite şi pe rezultatele obţinute. Prezentarea celor doi invitaţi va dezvălui mecanisme de analiză şi de răspuns ale companiilor, în diferite situaţii de criză din mediul de afaceri.
În cea de-a doua zi a evenimentului vor avea loc două workshop-uri aplicate, în care se vor dezbate rolul managementului în cadrul celulei de criză, aspecte de media training şi reguli de urmat în conceperea unei strategii de comunicare eficiente.
Evenimentul se adresează profesioniştilor care ocupă poziţii de middle & top management, precum şi specialiştilor în PR din toate domeniile.
Cu peste 25 de ani dedicaţi gestionării situaţiilor de criză care au captat titlurile marilor cotidiane, Neil Chapman a lucrat îndeaproape cu managementul de top al unora dintre cele mai mari companii din SUA. Printre poziţiile ocupate de-a lungul carierei sale s-a aflat cea de Public Affairs Director, iar mai apoi cea de Head of Refining & Marketing Communication pentru British Petroleum în Statele Unite. Neil Chapman a fost implicat, la cel mai înalt nivel, în gestionarea unor crize din diverse părţi ale lumii, care au ajuns subiect de manual în universităţi – ameninţări teroriste cu bombă în Columbia, explozii la rafinării, deversări de petrol, accidente de elicopter, scandaluri din lumea tradingului şi diverse procese celebre.
Cel de-al doilea invitat al conferinţei, Dimitri Schildmeijer, este originar din Olanda şi oferă consultanţă în managementul comunicării pentru mari companii internaţionale, de la relaţii cu presa și social media până la managementul reputaţiei. A derulat programe de training pentru cele mai mari companii din domeniul energetic, în ţări precum: Abu Dhabi, Angola, Australia, China, Egypt, Germania, India, Nigeria, Polonia, Olanda, Marea Britanie şi SUA.
Timp de 8 ani, a lucrat pentru ExxonMobil Petroleum Chemical Europe şi a gestionat celula de criză regională şi strategia de comunicare de criză pentru Benelux.
Pe parcursul carierei sale, Dimitri Schildmeijer a fost implicat în rezolvarea unor crize de imagine majore: incidente operaţionale, restructurări, vânzări active, cesionări, investigaţii anti-trust ale UE, campanii negative derulate de ONG-uri, intoxicaţii alimentare şi pandemii severe.
Evenimentul este organizat de agenţia de relaţii publice Noizz Advisors cu sprijinul Camerei de Comerţ Româno-Britanică şi a hotelului Pullman.
Accesul la conferinţa CRISISPEDIA se va face în baza unei invitaţii care poate fi achiziţionată online de pe site-ul www.crisispedia.ro.
Foto: Crisis by Shutterstock
Tweet