Roma – Partea I – Fiesta
Scopul vizitei mele la Roma nu a fost doar învârtirea tuturor felurilor de paste în farfurii pe terasele scăldate în soare mediteranean, ci un test drive foarte serios, dar în același timp foarte fun. Atunci când conduci o mașină eco pe dealurile din afara Romei ți se garantează o experiență de neuitat și ai fi tentat să crezi că mașina e foarte tare pentru că nu mai reușești să le separi una de alta: condusul și/sau peisajele.
Experiența noului Ford Fiesta n-a fost deloc așa, pentru că această mașinuță „ochioasă” (mai ales de când cu face-lift-ul pe care l-a dobândit) oferă singură amintiri foarte clare celui care o conduce, indiferent de decor. Locul ales pentru prezentare spune destul de multe despre modul în care gândesc cei de la Ford: un parc de studiouri de filmare, un soi de Buftea somptuos în care erau decoruri extrem de realiste pentru filme și seriale, Roma antică și strălucitoare recreată și la îndemână.
Targetul acestei mașini este unul tânăr și conectat la tehnologie, lucru foarte clar încă de la început, având în vedere toate funcțiile integrate pe care le oferă și pe care o să le detaliez în cele ce urmează. Aș mai adăuga o nunață: se potrivește perfect unei femei care conduce prin oraș. E cochetă, pare mică dar e foarte spațioasă – are un portbagaj imens pentru că are un motor simpatic și eco făcut la noi la Craiova.
Motorizare de 1 litru cu 123 de cai putere. Nu știu cât vă spun unora dintre voi aceste cifre, dar eu vă spun că, la nevoie, micuța furioasă țâșnește sprintenă și face niște depășiri sigure. Traseul nostru a inclus multe serpentine de care Fiesta s-a ținut strâns. Are un bord elegant care împrumută din culorile exterioare și care oferă tot ce-ți dorești foarte compact și elegant.
Pentru mine testul a fost parcarea: senzori din toate direcțiile și o ușurință aparte în manevre. Recunosc, nu excelez la parcări Și mai are ceva care o face perfectă pentru oraș și pentru femei. Să nu vă supărați pe mine, dar dacă vi s-a întâmplat să luați piciorul de pe frână căutând telefonul sau rujul aproape de semafor, Fiesta ține cu asigurarea voastră și pune singură o frână dacă aveți sub 30 km/h. Să facem un test cu o blondă, adică cu mine
Probabil cea mai spectaculoasă însușire este computerul de bord care este foarte intuitiv și se poate conecta cu telefonul tău. Asta înseamnă nu doar că mașina devine o prelungire foarte mare a muzicii și contactelor din agenda ta, dar și că, în caz de accident, sună la 112 și comunică cu serviciul de urgențe în mod automat și anunță că ai făcut un accident și care îți sunt coordonatele prin GPS. Apoi îți face legătura, iar dacă nu ești accidentat grav și poți continua discuția cu 112 la telefon ca să poți părăsi mașina. Ni s-a spus că acest sistem a salvat deja o viață în SUA: cineva a făcut un accident și a căzut într-un lac. Până să pățească ceva grav, au venit salvările conform apelului automat. Partea cea mai faină e că este gratuit și garantat pe viață pe mașină și nu pe proprietar.
Dacă ai copii, le poți face o cheie specială care să aibă imprimat în sistemul lor limitări de viteză și de volum. Copii adolescenți nu vor depăși viteza impusă de tine și nici nu le va distrage Lana del Rey atenția de la condus. În plus, cheia e mai mult un accesoriu necesar în buzunar pentru că, odată ce te afli în mașină, e nevoie să apeși doar un buton ca să-ți pornești Fiesta.
Ce mi s-a mai părut mie util și de care nu prea am mai auzit până acum a fost un airbag pentru genunchi. Am auzit deja de mai multă lume care și făcut praf genunchii într-un accident, fără să fie răniți în alte părți.
Prezentarea lor a fost extrem de bine organizată și distractivă. Un mic formular la înscriere ți-a dat ocazia să te joci cu o hologramă care dansa, zbura și făcea tot felul de giumbușlucuri simpatice care culminau cu preferințele tale predefinite în formular. Ideea era că mașina este intuitivă și că îți îndeplinește toate dorințele. Foarte smart!
Acestea fiind spuse, mi-a plăcut la nebunie noua Fiesta și cred că face parte dintr-o generație de mașini care va da tonul noilor tendințe: mai multă singuranță, mai multă personalizare, mai multă tehnologie și mai eco!
Tweet