shutterstock_156350636

Girlvertising – Barbie

După mai bine de 4 ani de scădere a vânzărilor păpușilor Barbie, Matel a luat în sfârșit o decizie care să ajute legendara păpușă să reintre în joc și să revină în atenția noilor generații de fetițe, crescute (sper) cu mai multă încredere în ele și cu opinii mai clare despre educație și rolul lor în lume.

Acest spot va deveni viral între femeile din întreaga lume și o pune pe Barbie într-o lumină nouă, după ce în ultima vreme a fost acuzată că ar fi parțial responsabilă de percepția asupra trupului femeilor (în real life ar fi mutantă și direct anorexică). Astfel, fetițele se joacă de-a profesorul, de-a veterinarul, de-a managerul de succes etc și nu doar se machiază sau merg la cumpărături imaginare. Așa vrea să se poziționeze Barbie acum, luând exemplul verificat al celor de la Always și Dove.

Tot ce mai au de făcut este s-o proporționeze pe Barbie ca să arate ca o domnișoară adevărată. Da știu, e doar o jucărie, dar la mintea unei fetițe imaginea ei lucrează: păpușa e mereu perfectă și are o viață ideală, deci dacă păpușa arată așa, înseamnă că și noi ar trebui să arătăm așa…?

barbie

Deci da, brandurile care fac ceva pentru emanciparea reală a femeilor, se implică în schimbarea percepției, le dau mesaje care le inspiră, le dau încredere – acestea vor avea succes în continuare și ne vor câștiga respectul.

Între timp, în România… ”Secretarul de stat în Ministerul Educaţiei Vasile Şalaru spune că vrea să introducă în şcoli cursuri pentru eleve, care ar trebui să înveţe „să meargă frumos şi să fie gazde bune”, el adăugând că fetele ar trebui să se ghideze după enunţul: „Pieptul în faţă, dosul în spate şi să leşine băieţii”.”

Din fericire, domnul în cauză și-a dat demisia. Probabil s-a decis să-și deschidă un pension.

Foto: Girl Power by Shutterstock


  1 Comentariu

  1. Bookish   •  

    Am primit pe la 12-ani o păpuşă Barbie dar nu m-am gândit niciodată ca acela ar trebui să fie standardul feminin. Asta probabil pentru că înainte m-am jucat şi cu păpuşi de genul Arabela, sau din acelea mari, proporţionate după un model androgin.
    Nu ştiu cum sunt generaţiile de azi, dar e îmbucurător totuşi să vezi că producătorii Barbie se gândesc mai mult la partea psihologică şi la cum influenţează jucăriile creşterea copiilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *