shutterstock_108722081

Asta vrea publicul

În timp ce săptămâna trecută prin presă, la TV, prin online și prin gurile oamenilor se vorbea despre o anume domnișoară cu moralitate precară (sau mai degrabă inexistentă), total lipsită de vreo calitate, mă gândeam ce am putea face să-i diminuăm prezența din ecranele, foile și urechile noastre.

Sunt de părere că scuza aceea cu ”asta vrea publicul” e foarte slabă. Publicul nu vrea asta: dacă vă uitați prin comentariile unora dintre cele mai stupide stiri mondene, veți constata cu stupoare că oamenii sunt, în cele mai multe dintre cazuri, șocați de abordarea subiectelor și de lipsa lor de substanță. Da, întră acolo aduși de titluri pompoase care le trezesc curiozitatea, dar odată ce citesc subiectul extrem de subțire și prost scris, sunt dezamăgiți, ceea ce mă face să cred că de fapt nu-și doresc asta și că acestor ziare și emisiuni le e lene să caute ceva mai consistent.

Singura salvare pe care o văd și la care oamenii se uită cu plăcere mereu sunt poveștile despre oameni de bine, despre succese românești, despre curaj sau modestie, despre munca cinstită și rezultatele ei, fie locale, fie internaționale, despre România frumoasă la exterior și la interior. Ne-ar ajuta din mai multe puncte de vedere: ar mai înlocui superficialitatea și mediocritatea în care ne scufundăm pe zi ce trece, ne-ar mai arata că se poate și la noi, dar e nevoie de muncă, nu de șmenuri și ne-ar mai da puțină încredere în noi înșine. Ca popor suntem ca un tânăr ce trebuie să se desprindă de anturajul prost și să dea o tură pe la psiholog. Deh, mommy issues.

***

Până la 1 februarie toți jurnaliştii (presa scrisă, radio şi tv) care promovează în materialele lor performanţa românilor şi companiile care investesc în valorile româneşti, prezentând o latură mai puţin cunoscută a României sunt invitați să își înscrie lucrările (pot fi deja publicate în 2013) în concursul „Sustinem Performanţa.” Această competiție îşi propune să aducă în atenţia publicului valorile excepţionale ai ţării şi companiile care le susţin pentru a reuşi să facă performanţă. Mai multe detalii AICI.

Foto: Good News by Shutterstock


  5 Comentarii

  1. Cougar   •  

    .. more like daddy issues, if you think about it.

  2. Ionel+Rusu   •  

    Mai periculos este faptul că și fetițele de grădiniță spun: „Mami, și eu vreau să fiu ca Bianca când o să fiu mare”, (nu am nicio reținere să-i citez numele). Oare mami ar vrea așa ceva!? Nu cred. Și atunci ce facem, setăm controlul parental pe vreo cinci programe TV sau le scoatem din grilă, astfel încât atunci când nu suntem acasă copii noștri să nu le poată urmări. De altfel, m-am săturat de nunțile, divorțurile și bălăcărerile anului.

  3. Pingback: pietricel » Archive » Asta vrea publicul pentru ca asa a fost educat

  4. creve   •  

    Eu nu cred că publicul e deranjat așa tare de subiectele de genul. Dacă ar fi deranjat cele mai cumpărate ziare nu ar fi Libertatea, Click și Can can, iar emisiuni ca Acces direct, Un show păcătos, Mireasă pentru fiul meu și altele ca astea nu ar avea audiențe așa mari. Chiar mi-e greu să cred că românii sunt deranjați de subiectele astea. Ba din contră, cred că românii sunt genul care vor să vadă că și altora le merge rău și nu numai lor, iar dacă persoanele alea sunt celebre cu atât mai bine.

  5. RomaniaPozitiva.ro   •  

    Ne bucuram de cunostinta :) si ne bucuram ca sunt oameni si organizatii care doresc sa vada partea plina a paharului despre Romania.

Dă-i un răspuns lui Ionel+Rusu Anulează răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *