Vinerea de film – Noutăți și recomandări
Sunt în perioada cărți acum și n-am mai văzut un film bun de la Maleficent încoace, unde Angelina e basm și povestea Frumoasei Adormite e spusă și din perspectiva personajului negativ… care nu-i chiar așa negativ. Poveste pentru copii mari din care sper că mulți au învățat alte lucruri decât efecte speciale și anume că nu-i bine să judeci oamenii după aparențe, că mereu există și cealaltă perspectivă și alte motivații decât cele de la vedere.
Un alt film bun a fost Stockholm, câștigătorul de la TIFF pe care l-am văzut la București într-o sală minunat de arhiplină, lucru pe care nu l-am mai văzut de mult: un film de artă să facă o coadă enormă la Cinema Studio în timpul Street Delivery. Filmul are puțin din Before Sunrise: un El insistent și șarmant convinge cu greu o Ea să petreacă noaptea împreună. Merge până la punctul în care îi face niște super declarații de dragoste și mici gesturi de nebunie drăgăstoasă. Doar după ore în șir, Ea se lasă înduplecată și rămâne peste noapte. A doua zi, însă, totul se schimbă dramatic, devine extrem de tensionat și îți dorești să nu se fi întâmplat nimic: El e foarte rece, o trimite acasă, Ea nu vrea să plece și lucrurile se complică fără control. Finalul a lăsat numeroasa audiență tăcută, am ieșit de la film ca de la un priveghi și am rumegat concluziile vreo două ceasuri. Filmul e spaniol, foarte low budget, dar foarte frumos construit. Hint: sindromul Stockholm.
Ce mai recomand?
Ediția a 3-a a Festivalului de Film Horror și Fantastic „Lună Plină” de la Biertan aniversează unul dintre cele mai influente filme de gen din istorie, The Texas Chain Saw Massacre (regia Tobe Hooper), de la a cărui premieră se împlinesc 40 de ani. Acest clasic (copiat, refăcut și reinterpretat în neștire de-a lungul anilor) va fi prezentat la Biertan în versiunea integrală, restaurată digital (care a fost arătată și la Cannes, în mai) într-o proiecție unică, în aer liber, în cadrul secțiunii AMERICAN MASTERS.
sau
Cele mai bune scurtmetraje de la Festivalul Internațional de Film NexT vin la Bistro Chez Elvire vineri, 4 iulie, de la ora 21:00. Premiate în edițiile trecute ale competiției, ele se întorc în grădina Institutului Francez pentru o seară franțuzească alături de povești europene. Intrarea este liberă.
Pentru că serile de vară cer un dram de visare, în luna iulie weekendul începe cu povești înduioșătoare, dovezi de curaj și testimoniale ale trecerii timpului. Proiectăm scurtmetrajele: Pe malurile Mediteranei (r. Olivier Py, 2011), 2 Birds (r. Runar Runarson, 2008), Aglaée (r. Rudi Rosenberg, 2010), Geamandura (r. Mariano Salvador, 2009) și Muzica în sânge (r. Alexandru Mavrodineanu, 2010).
și
Cea de-a patra ediţie MECEFF – Mediaş Central European Film Festival, unicul festival din România consacrat cinematografiilor ţărilor vecine cu România, din aşa zisul perimetru al „Europei Centrale”, va avea loc la Mediaș, județul Sibiu, în perioada 31 August – 6 septembrie.
***
Nu în ultimul rând, să vă spun de o campanie de film și cinematografie care mi-a plăcut mult: “Salvaţi marele ecran”, iniţiată de Asociaţia de Promovare a Filmului Românesc (APFR) şi susţinută de Festivalul Internaţional de Film Transilvania (TIFF), în cadrul celei de-a treisprezecea ediţii.
Clipul “Salvaţi marele ecran” a fost regizat tot de directorul de creaţie GAV şi trage un semnal de alarmă asupra situaţiei sălilor de cinema din ţară. Dacă la începutul anilor ’90 existau aproximativ 450 de cinematografe, astăzi supravieţuiesc mai puţin de 30. Obiectivele principale ale campaniei sunt strângerea de fonduri pentru reabilitarea sălilor de cinema şi refacerea hărţii interactive cu cele 400 de cinematografe de stat care funcţionau acum mai bine de 20 de ani. Mai multe detalii sunt disponibile pe site-ul www.salvatimareleecran.ro.
” Finalul a lăsat numeroasa audiență tăcută, am ieșit de la film ca de la un priveghi și am rumegat concluziile vreo două ceasuri.”
Claudia, eram singură când am văzut filmul ăsta, și a fost și mai ciudat. Dar a meritat.
Clar a meritat. Si cred ca astfel de filme trebuie vazute in singuratate