uraste-autismul.jpg

Să urâm campaniile prost gândite

Semnalată mie de către Auraș, campania ”Urăște” e, probabil, cel mai bun exemplu de cum să distrugi cât mai rapid imaginea unei companii.

Secom e o firmă care comercializează suplimente naturiste și care a angajat o agenție care să-i promoveze un supliment care îmbunătățește activitatea cerebrală și legăturile neuronale, cele afectate în cazul stresului, autismului și Alhzeimerului. Până aici nimic greșit. Doar că agenția a crezut de cuviință să facă un buzz șocant, sperând să atragă atenția asupra produsului, să genereze mult-lăudatele ”reach” și ”awarness” printr-o campanie care îndeamnă cumpărătorii să-și urască tații, copii și chiar pe sine. Exact! Urăște-te pe tine și pe cei pe care îi iubești pentru că nu te-ai gândit să le dai pastilele minune!

”Uraste-te ca o sa ratezi in ritmul asta promovarea.”

”Uraste-ti tatal care nu mai are povesti noi de spus.”

”Uraste-ti baietelul care a devenit de nestapanit.”

sunt câteva dintre îndemnurile campaniei, însoțite de niște video-uri înfiorătoare, demne de scenarii de groază.

Despre autism am mai scris de Paște și vă spuneam că un copil cu autism are nevoie să i se repete de mii de ori aceeași frază ca s-o înțeleagă. E nevoie de un munte de răbdare și de dragoste pentru a ajuta copiii aceștia să ducă o viață cât de cât normală. În plus, autiștii sunt hipersensibili la emoții și nu vreau să-mi imaginez ce se întâmplă în sufletele lor dacă simt că cei în care își pun toate speranțele și însăși existența îi urăsc.

Da, e drept că nu mă pot pune în pielea celor care îi îngrijesc și sunt convinsă că sunt aduși la limită în mod constant, dar mesajul către ei ar trebui să fie unul de empatie, de sprijin și de înțelegere, nu de a-i instiga să-și urască misiunea care îi leagă de cei dragi și neajutorați. Eu n-am auzit în viața mea de o boală care să se vindece dacă o urăști. Dimpotrivă, ura și sentimentele negative generează reacții chimice măsurabile în corp și încetinesc sau stopează ameliorarea sau vindecarea. În plus, aceste sentimente nu trebuie să vină neapărat din psihicul bolnavului, ci acționează asupra lui și din apropierea celorlalți.

Mi se pare cumplit mesajul acestei campanii! Mai ales că deja din prima zi au existat deja foarte multe reacții, iar pe pagina de Facebook a companiei nu a apărut niciun fel de mesaj. Nu au avut nicio reacție! Aș vrea să-l cunosc pe cel de la Secom care a aprobat derularea acestei campanii și care a alocat și un buget pentru prăbușirea imaginii companiei. Sper, totuși, că se urăște în momentul ăsta și că gândul la promovarea pe care o visa o să se transforme într-o demisie.

Mă întreb… dacă se dovedește că acest medicament ”urâcios” nu funcționează (și nu prea are cum, autismul și alhzeimerul nu se vindecă niciodată și în niciun caz cu pastile!), către cine se întoarce toată ura strânsă de cumpărători? Nu vi se pare că oricum ar da-o cineva tot are de pierdut?

LE: A aparut o reactie. Se pare ca „Uraste” e un teaser pentru a doua parte a campaniei. Eu sper sa nu mai ajunga pana acolo si sa se sesizeze CNA-ul, sa le opreasca aceasta campanie sinistra si sa le arda o amenda de sa n-o poata duce.

***

Ar mai fi un mesaj pentru unii din blogosferă: mi se pare incredibil cum puteți să faceți presiuni și mișto-uri despre o discuție serioasă și deloc de ignorat despre siguranța rutieră, dar când ați putea să schimbați ceva concret prin postările voastre vă faceți că plouă sau că nu există. Bravo vouă, sunteți exemple de urmat!

uraste autismul


  7 Comentarii

  1. Costin   •  

    Romanul e nascut creativ, ce dracu.

  2. joness   •  

    Am vazut clipurile dupa ce am citit postarea ta. Sunt cele mai socante clipuri publicitare pe care le-am vazut in viata mea. Apoi le-am mai vazut odata.

    Sunt bune. Foarte bune. Atat de bune incat nu trebuie vazute de persoanele ce nu stiu ce sunt bolile acelea, ce n-au simtit sau vazut la altii sentimentele acelea. Pentru a nu le strica iluziile in care traiesc.

    Am fost ferit personal dar am vazut persoane apropiate ce s-au confruntat cu situatiile respective. Asa e: ajungi sa iti urasti tatal, copilul, pe tine insuti. Nu o ura violenta, ci una indurerata. Nu e ca in filmele cu copii si parinti iubitori si bolnavi sensibili. Cei ce se confrunta cu asemenea boli se vor recunoaste in clipuri, iar medicamentul e pentru ei, nu pentru noi ceilalti.

    Pacat doar ca au fost facute pentru un scop atat de prozaic: nici macar nu e vorba despre un medicament de baza, ci doar despre un supliment alimentar. :( Ar fi meritat sa faca parte dintr-o campanie de public awareness despre realitatile bolilor respective. Si oricum nu sunt adecvate pentru un public latino-balcanic, lacrimogen si telenovelistic precum publicul romanesc.

    • Claudia   •     Author

      Sunt de acord ca ar fi meritat sa faca parte dintr-o campanie de constientizare. Dar asa, e doar o mare prostie.

  3. Ancutza   •  

    Am vazut si eu toata campania si chiar am comentat pe unele forumuri… mi se pare ca toata lumea a inebunit… in loc sa vada ca este vorba de empatie si sa nu se instiga la ura fata de cel apropiat lumea nu a reusit sa treaca de primul cuvant… ce naiba aia au un mesaj mai complex decat uraste-ti copilul. Este pacat ca in 2012 multi cred ca totul este roz … mai ales in viata unor persoane care sufera – cred ca ce au vrut sa arate este REALITATEA si le-a iesit!
    Astept sa vad parii urmatori de care povesteau ei…

  4. Adrienn Tilla   •  

    Eu interpretez ca si tine campania. Cred ca si firma producatoare a avut o vina, n-ai cum sa dai ok la asa promovare.

  5. Taraboste   •  

    @Ancutza: Prima impresie conteaza. Daca vezi prima parte si n-apuci sa vezi intregul oripilat de inceput? Oricum nu e cea mai fericita campanie si sunt sigur ca se gaseau idei mai bune.

  6. Ping   •  

    Este absolut jeannt. Suntem specialisti in furaciuni si pe plan viral vad. Diferenta dintre clipul lor si al nostru este ca al lor este cool iar al nostru este penibil. Ei au vedete adevarate care transmit mesajul pe bune iar noi o avem pe Luminita care palpaie sa se stinga. Efectul acestui clip asupra mea este sa nu votez si sa nu ma mai uit la el niciodata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *