anvelope-de-iarna-michelin-alpin-205-55-16-foarte-34453aea21488b60c-800-600-1-95-1.jpg

De 7 ani încoace sunt mai responsabilă

Pe 6 octombrie am aniversat 7 ani de când am carnet de conducere. 7 ani fără evenimente rutiere majore (un mic accident în parcare, vina mea și o tamponare, din vina amândurora). Odată cu micul plastic vine și o responsabilitate pe care, de multe ori, nici n-o conștientizăm.

Ești direct responsabil de o mașinărie de peste o tonă pe care o poți controla în mai mare sau mai mică masură, la care adaugi și viteză în funcție de cât ți se pare ție că te ține adrenalina și care, alături de forțele fizice, devine o potențială mașinărie de ucis. Pe tine, pe alți oameni.

Poate tu conduci prudent, poate îți verifici mereu presiunea din cauciucuri, uleiul, vremea înainte să pleci la drum. Mai mult ca sigur porți mereu centură, te încadrezi în limita de viteză și nu șicanezi alți participanți la trafic. Tu poate, dar alții? În trei ani am pierdut patru prieteni în accidente de mașină și doar gândul că există șoferi care nu se gândesc ce important e rolul lor din spatele volanului îmi provoacă o sută de nervi.

Anul trecut s-au înregistrat 9260 de accidente rutiere cu 2015 morți. 58% dintre ele au fost din vina conducătorilor auto și 23% (!!!) din cauza pietonilor și a celor care nu știu să meargă pe stradă. Suntem prima țară din Europa la cifrele astea sumbre, mult departe de celalalte – la un milion de oameni, nouă ne mor 2% în accidente rutiere. Ce stupid!

În discuția purtată cu cei de la Michelin despre siguranța rutieră, am constatat că o parte semnificativă din cifrele astea se datorează lipsei de educație, dar și încăpățânării de care dăm dovadă când vine vorba de lucruri importante, poate mai scumpe, dar care, în economia salvării de vieți sunt indispensabile. Ei au dat exemplul anvelopelor, căci la asta se pricep: diferența la frânare dintre un set de iarnă și unul de vară pe timp de zăpadă (la 50 de km/h) este de 31 de metri! În 31 de metri ai multe șanse să cruți o viață sau măcar tabla mașinii.

Eu mă bucur de noua legislație. Dar nu mai încercați să păcăliți statul la anvelope, din păcate nu va râde nimeni la urmă. Iar de ce depinde de voi, la prudență, atenție și alte ingrediente ale siguranței la volan, nu faceți niciodată economie!

anvelope-de-iarna-michelin-alpin-205-55-16-foarte-34453aea21488b60c-800-600-1-95-1


  17 Comentarii

  1. Dan Ciulea   •  

    Conduita preventiva!
    Asta lipseste… si nu am inteles de ce s-a scos din legislatie.
    Conduita preventiva te scapa de moarte!

  2. Andi   •  

    Sunt mare fan al blogului tau, dar de data asta am cateva comentarii.
    1. Cand spui „mor 2%” nu are rost sa specifici „dintr-un milion”. Procentul nu necesita sa specifici cantitatea.
    2. Cand spui „diferenta de franare este de 31 de metri” trebuie sa specifici viteza, conditiile de drum si care dintre seturi franeaza mai bine. Ma indoiesc ca la 10Km/h diferenta de franare este de 31 de metri :)
    3. Nu iau sfaturi de la oameni care cauta castiguri financiare, adica Michelin sau Statul Roman.
    4. Nu iau sfaturi de la cei care nu au experienta la volan. Dupa parerea mea personala, abia dupa prima suta de mii de Km in spatele volanului poti sa incepi sa iti dai cu parerea. As prefera sa ascult sfaturile unui sofer de ambulanta nu a celor care organizeaza o conferinta ca sa vanda cauciucuri.

    Nu cauciucurile provoaca accidente ci oamenii provoaca accidente.

    • Claudia   •     Author

      Draga Andi,
      1. Am tinut sa precizez ca e dintr-un milion ca sa iti dai seama mai exact despre ce cifre vorbim. Din aproape 19 milioane de oameni, 380 000 mor, din 100, 2 mor, dintr-un milion, mor 20.000 de oameni… E bun asa? Ti se pare suficient de grav acum ca am facut si toate calculele posibile?
      2. Am completat, viteza era de 50 de km/h. De regula, calculele astea se fac raportate la viteza legala, nu credeam ca mai e nevoie sa specific asta.
      3. Ia sfaturi de la oricine e bine intentionat, nu mai cauta interese ascunse ca nu toate companiile vor doar sa castige bani.
      4. Daca sfaturile sunt de bun simt si incearca sa te faca mai responsabil, consideri ca e inoportun sa le primesti de la cineva cu experienta mai mica decat consideri TU ca e suficient?

      Unde ai vazut tu ca am spus eu asa ceva – cauciucurile provoaca accidente?! In cel mai bun caz, le pot atenua efectele. Dar asta n-am spus-o niciodata.
      Asadar, obiectii reale gasim si noi sau cautam niste nod in papura doar pentru ca mi-a prezentat datele astea o companie?

  3. pi   •  

    @andi … cei cu peste 100.000 de km provoaca accidente, pentru ca se simt prea plin de ei ( este bine sa ai un dram de frica cand urci la volan ). referitor la cauciucurile de ianra, de ce crezi ca mai sunt oameni care merg iarna cu cauciucuri de vara ( economie si prea multa incredere mare in sine, daca ai avea un dram de frica … ai lasa masina acasa daca nu iti permiti sa investesti in siguranta ta )

  4. Andi   •  

    Claudia :)
    1. DA
    2. Distanta medie de franare la 50Km/h este de 14 metri. Este imposibil ca diferenta intre cauciucurile de vara si cele de iarna sa fie de 31 de metri. Informatia o consider falsa.
    3. Toate companiile vor sa castige bani, d’aia se numesc companii.
    4. Cu responsabilitatea sunt de acord, dar trebuie facuta corect.
    Degeaba spui „pune-ti cauciucuri de iarna si mergi mai incet” pentru ca daca omul nu este interesat de vietile oamenilor din jur nu o sa inteleaga ce vrei de la el si nici nu o sa te asculte.
    Daca reusesti sa il faci sa valorezse viata celorlalti va merge singur mai cu grija.

  5. Andi   •  

    pi, tu ce experienta ai, ca sa iti dai cu parerea ? esti cumva anul 2 si frustrat ca te claxoneaza masinile cand traversezi pe rosu ?:D

  6. Claudia   •     Author

    @Andi – Se raporteaza la distanta de franare pe suprafata uscata. Noi aici discutam despre franarea pe zapada, cu si fara anvelope de iarna. Daca nu convine informatia, e mult mai simplu sa spui ca nu crezi, nu-i asa?

    Se intampla sa lucrez pentru o companie care chiar crede ca siguranta si sanatatea oamenilor e cu atat mai importanta atunci cand produsul chiar ii ajuta in acest sens. Asa ca pot intelege exact de ce Michelin incearca sa faca o educatie pentru siguranta rutiera. Afla ca in timpul discutiei nu s-a pus problema: „folositi asta si asta”, ci „astea sunt cifrele, astea sunt cauzele, asa putem sa le atenuam, printre care si sa respectati intocmai legislatia de iarna.”

    In continuare habar nu am care sunt anvelopele lor, caci nu despre asta a fost vorba. Ar fi culmea sa recomand eu anvelope pe blog, aici :))!

    Oare am scris altceva printre randuri sau m-am exprimat altfel de m-ai inteles gresit?

  7. Andi   •  

    Ok, mesajul tau este foarte frumos, dar cifra aia de 31 este exagerata. Suna a reclama.

    Este gresit daca spun ca stilul de consdus ar trebui sa depinda de grija pentru oamenii din jur si nu de proprietatile cauciucurilor ?

  8. Claudia   •     Author

    Andi, voi reveni cu un link unde vei gasi testul oficial.
    Vad ca nu ne intelegem. Iti dau spre citire ultima mea fraza, poate iti dai seama de esenta, care culmea! exprima exact o falsa obiectie de-a ta:

    Iar de ce depinde de voi – la prudență, atenție și alte ingrediente ale siguranței la volan, nu faceți niciodată economie!

    Imi faci un rezumat? Scrie undeva „cumparati” sau „cauciucuri”?!

  9. Andi   •  

    Ok, rezumat:
    mor 2%dintre romani pe an.
    58% dintre ei pentru ca nu le pasa iar 23% pentru ca sunt prea prosti si nu stiu cum sa traverseze strada.
    Cei 23% o merita, daca nu am fi avut selectie naturala nu am fi evoluat deloc.
    Pe cei 58% trebuie sa ii responsabilizam corect.

    31m si Michelin nu aveau ce cauta in discutia asta :)
    Nu scrie nicaieri sa cumperi cauciucuri.

  10. Claudia   •     Author

    @Andi – nimeni nu merita sa moara, cum poti sa spui asa ceva?!!?

    Tot n-ai inteles, dar e ok, hai sa nu mai discutam. Cu ultimul comentariu m-am lamurit ca esti rau intentionat si nu am de ce sa-mi stric ziua incercand sa-ti explic tie de ce toate informatiile pe care le-am selectat eu pentru acest articol sunt importante.

    O zi buna!

  11. Claudia   •     Author

    Stai ca m-am enervat! Cum poti sa spui ca cineva merita sa moara?!?! Cum vine asta selectie naturala? Oare n-ai citit ca eu am patru prieteni mai putin din cauza accidentelor de masina?! Cum poti sa vii aici in spatiul meu sa-mi spui ca au meritat asta?

    Te rog foarte mult sa nu mai raspunzi. Nu mai ai drept la replica la acest articol.

  12. Laura   •  

    Claudia… foloseste-ti timpul mai constructiv, nu-ti manca nervii pentru oricine are prea mult timp liber si prea multe sfaturi de dat cuiva in „casa” lui. :)

    Eu am condus peste 100.000 de km (deci sunt avizata, conform specialistului de mai sus) si spun foarte clar si sigur ca iarna, pe zapada, la 50 Km/h, cauciucurile pot face diferenta. Printre altele, coincidenta sau nu, cele mai faine anvelope de iarna cred ca le-am avut de la Michelin.

  13. Laura   •  

    P.S.: Primul comentariu a vorbit, insa, despre cheia succesului: „conduita preventiva”. Cred ca ar trebui sa marsam mai mult pe raspandirea acestui concept.

  14. Claudia   •     Author

    @Dan Ciulea – asa este. In primul rand prudenta si condusul cu grija vor face diferenta. E nevoie de mai multa educatie pe partea asta si cifrele vorbesc de la sine….

    @Laura – E bine ca mai e cineva de acord cu mine, am crezut ca am exagerat pentru ca e un subiect sensibil pentru mine.

  15. pi   •  

    @andi – conduc de 10 ani, si o singura data am atins masina ( nici nu a fost nevoie sa o duc in service, era zgarietura insesizabila ).

    am avut insa masina facuta dauna totala in parcare, de un taximetrist care se credea regele soselelor ( ca toti taximetristii de altfel, si soferii cu peste 100k de km )

    Legat de acest post: folosesc anvelope michelin, scumpe dar bune, as spune chiar cele mai reusite ( pretul este relativ daca te gandesti ca am evitat multe accidente datorita spatiului mic de franare, eviti spitalizarea, vizita la service … etc )

  16. Razvan   •  

    @Andi e o neintelegere aci, 31m reprezinta diferenta intre distanta de franare de la 50Kmh la 0 pe suprafata acoperita cu ZAPADA, cu si fara anvelope de iarna. Cei 14m de care amintesti tu acolo reprezinta o distanta normata de franare, pe asfalt uscat

    Ca sa intaresc ideea, gasesti mai jos un video al concurentei Michelin. Te las sa tragi singur concluziile.
    http://www.youtube.com/watch?v=elP_34ltdWI&feature=related

Lasă un răspuns către Claudia Anulează răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *