Ce-am învățat de la oamenii de la Cluj
Pentru că tot spun că am învățat multe, am zis să împărtășesc cu voi o parte din lucrurile pe care le-am reținut din încărcata vizită la Cluj. Urmează, cu liniuță, într-o ordine aleatorie (am putea s-o numim dezordonată?):
– Comunitatea în jurul unui oraș este direct proporțională cu frumusețea lui. În anumite momente poți crede că una o influențează pe cealaltă, dar e doar o senzație: oamenii frumoși și uniți fac orașul după chipul și asemănarea lor.
– Ultra-lenjeria este pentru lenjeria intimă așa cum este haute-couture pentru pret-a-porter: o inspirație, dar nu ceva purtabil în condiții normale. Cu modelul de mai jos, Jolidon a câștigat mai multe premii la Paris și se mândresc ca atunci când copilul ia coroniță.
– Strassurile de pe lenjerie se lipesc manual de cele mai multe ori. Nicio piesă nu este identică cu alta datorită acestui aspect, deci este unicat. Dantela se taie manual, iar oamenii cu dizabilități sunt foarte respectați într-o fabrică de renume.
– Parfumul se obține din 5 grame de esență, 2.5 grame de apă, și 42.5 grame de alcool. Se amestecă totul într-un pahar Berzelius, se toarnă într-o sticluță și se așteaptă o lună ca substanțele să se împrietenească într-o aromă perfectă. Problema e că, dacă nu ai relații directe cu marile parfumerii, ai șanse mici spre imposibile să faci rost de o esență de calitate, așa cum am primit noi de la Doamna Jofi de la Farmec.
– După ce vezi exact cum sunt făcute cremele, berea și lenjeria ai mai mare încredere în ele ca niciodată.
– La Vitacom toți angajații, indiferent de poziția pe care o ocupă, încep din depozit. Ar trebui să se dea un fel de lege pentru standardizarea acestei practici: până nu începi de jos, n-ai de unde ști ce ai de făcut, cum să optimizezi activitatea ta și a celorlalți.
– Brânza de la Țaga este făcută cu laptele localnicilor, cu ajutorul unei bacterii la umiditate de 90-95% și cu mult drag.
– Am văzut pe viu ce înseamnă ”trolling” și se pare că este foarte amuzant pentru cel ce o face, iar uneori și pentru cel ce primește.
– Un proiect uriaș nu trebuie fi niciodată privit cu neîncredere, ci cu speranță atât mai ales pentru cel care îl gândește, dar și pentru cei care beneficiază de el.
– Oamenii din bănci nu sunt așa scorțoși precum ni-i imaginăm, dimpotrivă: pot fi foarte deschiși și pasionați cu adevărat de ceea ce fac. Birourile managerilor Băncii Transilvania sunt între ceilalți angajați, nu feriți de uși ferecate. Managerul trebuie să știe să facă tot ce face oricare dintre cei pe care îi conduce, altfel nu poate să-i înțeleagă pe deplin (alta care ar trebui standardizată).
– Oamenii cu care împărtășești experiențe în care aflați împreună lucruri noi îți devin prieteni.
– Cafeaua amară nu se îndulcește cu zahăr, ci mai bine cu o bucățică mică de prăjitură. E mai multă plăcere.
Toate acestea și multe altele pe care le asimilez mărunt în sinea mea și care nu pot fi explicate în cuvinte le-am primit ca mici (sau mari) lecții datorită celor care au fost parte din Cluj Brands Tour.
Cluj Brands Tour este un eveniment organizat cu sprijinul Primăriei Cluj-Napoca și are parteneri Best Western Plus Fusion Hotel, Autonom, Ludwig Bavarian Bierhaus, Starbucks şi Webfactor.
Tweet
Adica suntem prieteni? xoxoxoxo
Absolut! 😀 xOxO (adica mai mult kisses decat hugs 😉 )