Winning Christmas with ads
S-au adunat destule reclame de Crăciun și cine a avut de lansat spoturi de sezon s-a mobilizat deja. Așadar putem face o trecere în revistă a celor mai discutate spoturi. Din start să știți că eu sunt mai Grinch așa că am privit cu un ochi destul de critic tot ce s-a adunat. Toate reclamele sunt axate pe conceptul de sharing, de bucurii reale și timp petrecut cu cei dragi – căci despre asta ar trebui să fie Crăciunul. Desigur, asta în timp ce lași companiilor care au făcut aceste spoturi bani grei pentru pregătirea acestor momente speciale
Avem, bineînțeles, mereu-așteptatul John Lewis. Mie nu mi-a plăcut în mod deosebit, deși execuția este cumva specială. Mi-a plăcut mult mai mult cea de anul trecut, cu pinguinul.
Apoi, avem Sainsbury’s cu pisicuța-dezastru care e pe punctul de a strica sărbătorile și devine eroină. Asta mi s-a părut haioasă, Mog e un personaj foarte îndrăgit în Marea Britanie, creatoarea lui, Judith Kerr (79 de ani), l-a ”ucis” pe Mog în 2013 pentru a-i învăța pe copii conceptul de moarte, după 32 de ani în care această pisică i-a învățat pe copiii între 5 și 7 ani tot felul de lucruri despre viață. Așadar, revederea lui Mog este mult mai emoționantă pentru britanici decât o vedem noi.
Toys ‘R’ Us apasă într-un loc sensibil în inima americanilor cu această reclamă care e mai puțin despre jucării.
Loteria Spaniolă anunță extragerea de Crăciun cu un filmuleț animat Pixar. „There’s no bigger prize than sharing.” e sloganul lor. Dar vorba bancului, să nu uiți totuși să pui un bilet la loto.
Mie mi s-a părut simpatică și cea de la BBC One, cu o mică varză de Bruxelles – Sprout Boy
Aldi Australia are o reclamă mai bună decât…
Aldi UK.
PayPal UK a cam dat-o în bară. Vi se pare că nu Moșul aduce cadourile, ci sunt luate online și plătite cu PayPal? Și mie…
Duracell, însă, a dat lovitura: o reclamă să mulțumească și fanii Crăciunului, dar și pe cei ai Star Wars. Căci se știe că anul acesta Crăciunul este umbrit de premiera episodului 7
Toate ca toate, dar câștigătorul nedeclarat al acestui Crăciun va trebui să fie reclama germană EDEKA. Pe cât de controversată, pe atât de emoționantă. N-ai cum să nu fii puțin mișcat și pus pe gânduri de acest spot. Acum știți ce este EDEKA? Ah, nu contează.
Știți cine sigur a pierdut? Această reclamă Coca-Cola care imediat după lansare a fost ștearsă din cauza comentariilor negative din social media.
Foto: Xmas by Shutterstock
Tweet
Interesante, emotionante si pe alocuri amuzante aceste reclame. Multumesc ca le-ai pus la un loc pentru a nu mai fi nevoit sa rascolesc tot netul. Un concept de Craciun made in Romania nu exista? Iar aici nu ma refer la Craciunul din Maramures, care nu e reprezentativ pentru toata tara si poate nici n-ar trebui sa fie intrucat fiecare zona isi are propriul ADN cultural si folcloric. Mi-ar fi placut sa vad ca in ultimii 25 de ani s-a lucrat putin la construirea si promovarea unei identitati culturale romanesti care sa isi gaseasca ecou in imaginarul colectiv. In schimb am preferat sa imprumutam prefabricate americane ceea ce in final va conduce la o disolutie a identitatii proprii. Nu te poti rebrandui cu brandurile altora si poate problema e tocmai aici. Ne subevaluam in asa masura incat in loc sa ne imbunatatim stilul, preferam sa imprumutam stilul altora. Ar fi multe de spus, pentru fiecare segment al societatii in parte, pentru fiecare ocupatie sau mod de a actiona intr-o anumita situatie (inclusiv in cazul unei invazii extraterestre, ca sa nu mai zic de cutremur. Americanii cel putin, au un scenariu de organizare / solidarizare / recuperare, chiar daca programarea maselor e pe cale cinematografica), dar hai sa ne bucuram de magia sarbatorilor pana una alta. Sarbatori fericite!
Calin, nici s-o dăm doar pe Crăciunul tradițional de la sat nu mi se pare o idee bună – ar banaliza f mult tradițiile. Eu cred că avem un echilibru oarecare în acest sens, sunt câteva companii care au ales să promoveze astfel de reclame și o fac destul bine (uite Lidl, Vodafone de ex).
Sarbatori fericite și ție.
Clip-urile la Edeka si John Lewis imi plac cel mai mult pentru ca au un mesaj de transmis. Si cel de la Coca-Cola are mesaj dar e mai arid.