Din on in off a 6-a oară
Nu-mi amintesc exact când i-am cunoscut pe Alina și Răzvan de la TvDece, dar cred că vara acesta se fac doi ani. Și tare mă bucur pentru că sunt un exemplu de oameni veseli și muncitori, iar conferința On/Off 6 a fost exact în această idee: plină de idei interesante și utile, dar cu un spirit pozitiv.
Aș vrea, înainte de orice, să-l laud pe pentru-prima-oară-moderatorul Andrei, fără de care momentele dintre speakeri ar fi fost mai puțin simpatice și care s-a descurcat excelent
Tema conferinței a fost inspirată de cartea ”Triburile” a lui Seth Godin care, în special pe internet, devin din ce în ce mai delimitate și sunt mai cunoscute sub denumirea de ”nișe.” Răspunsul pe care îl dă această carte ajută să înţelegem care e miza şi cum fiecare dintre noi poate să creeze şi să conducă un trib. Dragoș Alexa a început cu o prezentare interesantă care a demontat teoria triburilor, în același timp întărind-o cumva prin ideea de comunități, introducând astfel audiența în termeni și familiarizând-o și mai bine cu tema centrală.
A urmat Chinezu care, în stilul său caracteristic, foarte tonic și glumeț, a punctat din nou despre importanța existenței nișelor în blogging, lucruri care s-au dezvoltat foarte bine de către următorii speakeri. Teo de la Teo’s Kitchen (care e o femeie extraordinară, btw) a explicat că nu există rețetă fixă pentru succesul unui blog culinar, dar că există câteva ingrediente importante. Mi-a plăcut mult ideea ei: diferența dintre un site culinar și un blog culinar este povestea din spatele rețetei, spunând că, și acum, după 2 ani, e cea mai de succes postare pe blog nu e o rețetă ieșită din comun, ci povestea din spatele ei: cicolata de casă preferată a tatălui ei.
Anca Serban a fost o supriză foarte frumoasă, vorbind cu carismă despre bunele maniere în online. Ce am reținut de la ea e că, deși avem senzația că pe internet suntem liberi să scriem și să postăm ce ne taie pe noi capul (sau cât ne duce), e important să ne gândim că e informație care modelează și alți oameni, în special copii. E drept, este și responsabilitatea părinților să nu-i lase să umble aiurea pe net, dar n-ar fi rău să ne gândim din când în gând la ce fel de conținut postăm pe bloguri, conținut care poate ajunge și la cei cu discernământ limitat (rețelele de socializare nu fac neapărat obiectul discuției, ele putând fi cumva controlate din setări de privacy).
Horațiu Popescu de la Jolidon a prezentat evoluția brandului în online și a anunțat că intenționează să înceapă un blog de companie. Având în vedere că în 2010 când am fost la Cluj Brands Tour era prima oară când se deschideau către mediul online, aș spune că e foarte frumos ce fac împreună.
Radu Neag și-a prezentat proiectul fotografic cu o cafenea din Cluj, ilustrând foarte bine conceptul ”din on în off.” Radu este un fotograf talentat, cu idei proaspete și îi puteți găsi portofoliul aici.
De Aminda ați auzit de la Vocea României, dar sper să o auziți vreodată vorbind despre muzică și despre nișele care reprezintă genurile muzicale, artiștii care le adoptă, dar și publicul lor. I-am luat pe cei mai reprezentativi pentru fiecare și le-am analizat puțin prezența online, lucru la care nu ne-am gândit foarte atent până la prezentarea ei, dar care a fost foarte binevenit.
Radu Băzăvan aka Groparu a avut o prezentare plină de umor (cum altfel?) și total out of the box despre ”triburi” și liderii lor, dând câteva sfaturi generale și inspirație pentru orice fel de nișe sau bloguri. Călin Biriș a făcut ceva asemănător, a energizat sala și a pus accent pe importanța întâlnirilor din online în online, modalitate de a naște idei și de a evolua împreună.
În ultima parte, Oltea Zambori, aka Nebuloasa a povestit despre experiențele și provocările ei în calitate de comunicator pentru festivaluri și evenimente culturale, în special despre deschiderea lor din ce în ce mai amplă spre comunicarea online și bloggerii care pot scrie despre ele. A anunțat, de asemenea, că ea se va ocupa de comunicarea pentru Comedy Cluj începând din acest an.
Liviu Alexa a spus un lucru foarte adevărat și totuși îngrijorător: jurnalismul de calitate, documentat, orientat spre informațiile importante care trebuie să ajungă la oameni, a devenit o nișă. Din fericire, mai sunt oameni care investesc în ea… Eu încă sunt uimită de ce succes a avut cu sala de sport Gimmy, pe care o dădeam exemplu încă de când eram în domeniu
Last, but not least, Andrei Aroneț a vorbit cu atâta pasiune despre campania de salvare a Muzeului Farmaciei, încât la final mi-am dorit să plec din sală să vizitez muzeul. E una dintre cele mai mari bucurii ale vieții mele: să ascult oameni entuziasmați profund de o cauză nobilă sau de un proiect în care sunt implicați, într-un asemenea grad încât să-ți vină să-i urmezi în tot ce fac. Vă rog mult să intrați pe site-ul muzeului și să-i aflați povestea și să îl vizitați sau să vă implicați în salvarea lui. Eu n-am putut să-l vizitez pentru că e închis în weekend (lipsă de personal), dar nu voi rata ocazia, asta e clar!
Deși tema a fost nișa și publicul ei, cred că pasiunea a fost conceptul pe care s-au bazat toate prezentările pentru că doar ea poate întreține activitatea care vizează un public mai mic, dar mai valoros, ale carei rezultate nu se văd imediat, dar care aduce imense satifacții celor care își dozează entuziasmul suficient de mult timp.
Ca o mică sugestie pentru participanții la conferințe: pe viitor faceți în așa fel încât să rămâneți până la final. Toate evenimentele, dar în special cele cu tematică, sunt gândite cap-coadă și doar asistând la toate prezentările puteți pleca cu idei globale și utile. Vorbiți cu șefii, anulați planurile pe restul zilei… e păcat să pierdeți idei care puteau fi exact cele care v-ar fi inspirat cel mai mult.
On/Off 6 a fost un eveniment foarte reușit, felicitări multe întregii echipe și comunității din Cluj, a cărei fan declarat sunt de când am început să înțeleg un pic din ce înseamnă online. Bravo și insistați!
PS. Acesta e decorul în care s-a desfășurat conferința. Să mai spuneți voi că n-a meritat un drum de 9 ore dus și încă 9 întors?
Tweet
Ma bucur tare mult ca ne-am intalnit! Si sunt perfect de acord cu „mica ta sugestie”