shutterstock_113936206

Ascultă-ți consumatorul. Pe bune

De multe ori mergem pe la conferințe unde se vorbește ca din cărți: ”anul conținutului”,”consumatorul dictează”, ”social media este despre conversație”, ”trebuie să fim proactivi” și cuvinte precum ”invovație”, ”creativitate” și toate celelalte care, fără a fi mai puțin adevărate, uneori, în teren nu stau chiar așa: nu tuturor brandurilor li se potrivește mănușă toată teoria, nu toate produsele se folosesc exact cum își doresc producătorii, nu orice consumator e persona din prezentare și creativitatea este limitată uneori de resurse sau deschiderea minții celor din jur.

Exemplele pot continua, iar social media a devenit locul unde ne plângem de toate serviciile care nu merg bine, de produsele care nu ne plac sau auzim de la alții că nu ne plac, dar, mai ales, a devenit locul unde ”tragem de urechi” brandurile pentru că nu ne servesc personalizat și că pentru noi pare că lucrurile sunt blestemate: sucul n-a avut suficient gaz (că n-am pus bine dopul înapoi), dulceața avea sâmburi (am scos eu personal 16 sâmburi dintr-un borcan de dulceață hipsterească, word), puiul avea pene (because most chickens do), detergentul de vase nu mai face spumă ca acum un an (se schimbase doar eticheta, nu și rețeta), untul are gust de rânced (la fel, în urma unui rebranding) și fierul de călcat mi-a ars cămașa (din neatenție, dar poate merge să primesc niște scuze).

Și e bine că se întâmplă asta: de multe ori aceste lucruri mărunte nu ajungeau până de curând la producători și puteau fi nedumeriți despre motivele pentru care vânzările le stagnează sau, după ce fac o campanie, nu le cresc conform Excelului. Uneori, din hățișul de probleme închipuite, pot apărea reclamații și feedback real, util și care poate schimba compoziția sau construcția produsului, modul de comunicare, recomandările de utilizare, ambalajul, prețul etc.

Un astfel de exemplu de brand care ascultă în mod vizibil consumatorii și îi sfătuiește în ceea ce privește modul de utilizare a produselor într-un mod foarte transparent este Farmec care are o secțiune dedicată pe site pentru întrebări de la clienți. Răspunsurile vin chiar de la specialiștii din laboratorul de cercetare, deci chiar de la cei care decid formulele cremelor și care pot decide ulterior dacă ele pot fi îmbunătățite sau pot apărea alte game în urma nevoilor consumatorilor. Desigur, și alte branduri o fac în social media (și eu am dat astfel de rapoarte și am văzut în urma lor schimbări la produs și chiar idei de campanii), dar puțini își pun la treabă specialiștii în mod obișnuit ca să facă asta. Secțiunea este aici și puteți cere recomandări despre creme sau tratamente Farmec personalizate pentru tenul/părul/pielea voastre în cazul în care nu sunt probleme ce trebuie tratate la dermatolog.

Altfel, dacă totul e clar și știți exact de ce aveți nevoie, miercurea sunt reduceri fulger la comanda pe site. Vă recomand să profitați de ele: puteți deja să începeți să completați lista de cadouri pentru finalul anului sau să vă faceți niște stocuri prețioase pentru tot sezonul rece. Eu stau cu ochii pe secțiunea de dermatocosmetice – sunt cele pe care le găsiți în farmacii, dar la prețuri accesibile și la fel de eficiente.

Foto: Cosmetic cream by Shutterstock


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *